Alytaus Jotvingių gimnazija sėkmingai įgyvendina „Erasmus+“ KA121 projektą „Fenomenu grįsto ugdymo diegimas gimnazijoje“, kurio II dalyje didelis dėmesys skiriamas mokytojų profesiniam tobulėjimui. Vienas svarbiausių šios dalies tikslų – gilinti mokytojų kompetencijas, susijusias su šiuolaikinėmis ugdymo tendencijomis, tarpdisciplininiu mokymu, kūrybiškumu bei dirbtinio intelekto taikymu ugdyme. Šiais mokslo metais 8 mūsų gimnazijos mokytojai dalyvavo trijuose tarptautiniuose kursuose. Kursai ne tik suteikė žinių apie aktualiausius švietimo iššūkius, bet ir įkvėpė taikyti naujus metodus bei įrankius ugdymo praktikoje.
Kursai „Ateities įgūdžių ugdymas – kaip padėti mokiniams tapti ekspertais“
Ką reiškia ugdyti ateities kartas? Kaip paruošti mokinius profesijoms, kurios dar neegzistuoja? Šių kursų metu gimnazijos mokytojai nagrinėjo temas, susijusias su kritiniu mąstymu, kūrybiškumu, emocine gerove, personalizuotu mokymu ir Universal Design for Learning principais. Ypatingas dėmesys skirtas PERMA/H metodikai, padedančiai atpažinti ir atliepti skirtingus mokinių poreikius. Viena esminių kurso refleksijų – be pozityvių emocijų nebūna nei prasmingo darbo, nei pasiekimų. Mokytojas turi pažinti mokinius ir rasti jiems tinkamiausius būdus mokytis – ne visiems reikia 30 skirtingų pasirinkimų, dažnai užtenka 2, bet tinkamų.
Be asmeninio mokymosi kelio, šiuolaikiniam ugdymui vis svarbesnis tampa ir technologijų vaidmuo, todėl kituose dviejuose kursuose gimnazijos mokytojai gilinosi į dirbtinio intelekto (DI) taikymą švietime:
Mokytojai ne tik mokėsi naudotis DI įrankiais, bet ir kėlė esminius klausimus:
• Ar dirbtinis intelektas padeda ar trukdo mokymuisi?
• Kaip ugdyti mokinių atsakomybę DI kontekste?
• Kokios skaitmeninio raštingumo kompetencijos būtinos mokytojui ir mokiniui?
Kursų metu buvo analizuojamos DI galimybės įvairiuose dalykuose – nuo matematikos iki kalbų ir menų, išbandomi praktiniai įrankiai, tokie kaip Copilot, Deepseek, Gemini, Claude, Gamma. Mokytojai taip pat kūrė savo pamokų planus, pritaikytus konkrečiai auditorijai, ir diskutavo apie etikos klausimus, susijusius su DI naudojimu klasėje.
Ugdymas – daugiau nei pamoka
Kursų metu buvo akcentuojama, kad ugdymas – tai ne tik žinių perdavimas, bet ir sąmoningas mokinio potencialo auginimas. Kalbėta apie tvarų mokymąsi, mokymąsi lauke, mišrųjį mokymą bei lankstų požiūrį į ugdymo medžiagos pritaikymą.
Kaip pastebi kursuose dalyvavę mokytojai: „Ne kiekvienam tinka tas pats būdas mokytis, todėl svarbu gebėti prisitaikyti. Mūsų pareiga – suteikti pasirinkimus, kurie įgalina.“
Tarptautiniai kursai ne tik stiprina mokytojų profesines kompetencijas, bet ir atveria naujas perspektyvas kuriant mokyklą, kurioje fenomenais grįstas ugdymas tampa ne siekiamybe, o realybe. Grįžę iš kursų mokytojai pasidalijo įžvalgomis su kolegomis, aptarė galimybes integruoti naujus metodus į pamokas bei toliau vysto idėjas, kurios praturtina visą gimnaziją.
Projektas finansuojamas ES lėšomis