Pamoka jungianti mokslus ir gyvenimą

Fenomenu grįstas ugdymas Pamokos

Alytaus Jotvingių gimnazijoje vyko netradicinė pamoka „Matematikos taikymai medicinoje: širdies ir kraujagyslių ligų prevencija matematiniu modeliavimu“, kurią vedė Vilniaus universiteto dėstytojas dr. Nikolajus Kozulinas.

Pamokoje dalyvavo mokiniai, besidomintys matematika ir biologija. Dėstytojas, būdamas matematikas, pristatė bendrą savo ir medicinos mokslininkų tyrimą – „Kraujo tekėjimo greičio skaičiavimas žmogaus širdies kairiojo prieširdžio apendikse“.

Užsiėmimų metu mokiniai nagrinėjo, kaip matematiniai modeliai gali būti pritaikomi biologijoje ir medicinoje, gilino žinias apie žmogaus širdies anatomiją, širdies darbo ciklo sutrikimus bei sužinojo, kaip matematika ir informatika prisideda prie prieširdžių virpėjimo komplikacijų prevencijos.

Ši integruota pamoka yra puikus pavyzdys, kaip fenomenu grįstas ugdymas leidžia mokiniams gilinti žinias per realaus gyvenimo reiškinių analizę. Tokiu būdu mokymasis tampa prasmingas, tarpdiscipliniškas ir susijęs su aktualiomis visuomenės problemomis. Kitaip tariant – matematika padeda gelbėti gyvybes.

Pamokoje dalyvavo matematikos ir biologijos mokytojų L. Račkienės, D. Surdokienės, D. Marcinkevičienės, R. Krapaitienės, L. Rutkauskaitės, R. Zubrickienės ir R. Kazlauskienės mokiniai.