1

MOKINIAI DOMISI BIOMEDICINOS MOKSLO ISTORIJA, NAUJOVĖMIS IR PERSPEKTYVA

Vasario 27 d. grupė biomedicinos mokslais besidominčių gimnazistų kartu su biologijos mokytoja Rasa Zubrickiene ir profesijos patarėja Maryte Stasiukyniene vyko į Vilnių, kur domėjosi aktualiomis biomedicinos mokslų temomis ir perspektyvomis.

Įspūdį paliko viešnagė vienos didžiausių pasaulyje biotechnologijų bendrovės „Thermo Fisher Scientific“ padalinyje. Šios bendrovės misija – padėti kurti sveikesnį, švaresnį ir saugesnį pasaulį, kas šiuo metu mums visiems labai aktualu. Todėl įmonėje gaminami produktai naudojami ne tik farmacijos ir biotechnologijos įmonėse, bet ir ligoninių ir klinikų diagnostikos laboratorijose, universitetuose, mokslo institutuose, valstybės agentūrose, aplinkos ir procesų kontrolės institucijose visame pasaulyje. Būtent bendrovės padalinyje Vilniuje yra gaminamas pagrindinis komponentas korona viruso COVID-19 identifikacijai ir naudojamas diagnozuoti ligos atvejus ne tik Lietuvoje, bet ir visame pasaulyje. Mokiniai ne tik susipažino su įmonės veikla, bet ir klausė paskaitos apie transgeninių organizmų kūrimą, mokslo naujoves ir perspektyvas, lankėsi moderniose laboratorijose, pamatė naujausius DNR sekoskaitos aparatus, kuriais galima iššifruoti organizmų genomą.

Išvykos metu mokiniai aplankė ir Vilniaus universiteto Medicinos fakultetą, kur susipažino su Lietuvos medicinos istorija, studentiškas kėdes „matavosi“ auditorijose ir laboratorijose. Daug vertingos informacijos apie studijų galimybes pateikė akademinė konsultantė Viktorija Gildutienė, kuriai mokiniai turėjo nemažai klausimų. Fakulteto darbuotoja Irma Kušeliauskaitė supažindino su originalia medicinos istorijos muziejaus ekspozicija, parodė įdomias kelių šimtmečių senumo kolekcijas ir papasakojo intriguojančių istorinių pasakojimų. Anatomijos katedros ekspozicijose mokiniai apžiūrėjo tikrus žmogaus kūno eksponatus, iš kurių medicinos studentai mokosi anatomijos: kaulus, įvairių organų šlapiuosius ir sausuosius preparatus, įvairias organų patologijas, kurias neretai sukelia žalingi veiksniai. Mokiniai aplankė vieną didžiausių ir unikaliausių „kaulų biblioteką“, kur lentynose sukauptos ne knygos, o daugiau nei 15 tūkstančių žmonių kaukolių, kurioms daugiau nei keli šimtai metų, ir tai yra Lietuvos biologinė istorija.
Pamokos ir renginiai netradicinėse aplinkose ne tik paįvairina mokymosi procesą, bet ir motyvuoja mokinius, padeda atsakingiau pasirinkti tolimesnes studijas ir net profesiją. Tačiau tikrąją tokių renginių vertę galima išgirsti iš pačių mokinių, kai jie sako, kad „buvo labai įdomu ir smagu“ arba „supratau, kad medicina tikrai ne mano sritis“…
Biologijos mokytoja ekspertė Rasa Zubrickienė