NUOTOLINĖS VGTU DĖSTYTOJŲ PASKAITOS

Bendri dokumentai


VGTU diena gimnazijoje šiais mokslo metais gegužės mėn. 19 d. buvo organizuojama kitaip: paskaitos ir laboratoriniai darbai, kuriuos organizavo Vilniaus Gedimino technikos universitetas, gimnazistams vyko nuotoliniu būdu.

VGTU fizikos paskaitose dalyvavo 69 fizikos mokytojos Irenos Ribinskienės mokiniai iš IIIb, IIId, IIIe ir Ie klasių. Mokiniai stebėjo ir analizavo laboratorinį darbą „Metalų mechaninių savybių nustatymas tempimo bandymu“, kurį pristatė VGTU Taikomosios mechanikos katedros docentas Jurijus Tretjakovas. Mokiniai susipažino su laboratorinio darbo atlikimo tvarka ir parengė ataskaitą. VGTU fizikos klasės mokiniai išklausė paskaitą „Pagrindinės idėjos fizikoje“ (M-teorija. Stygos. Supersimetrija. Didysis sprogimas. Visatos evoliucija), kurią skaitė VGTU Fizikos katedros profesorius Paulius Miškinis. Ar žvalgomės po kosmosą, ar tiriame subatomines erdves, sėkmingiausios mūsų teorijos pateikia neišvengiamą išvadą – mūsų Visata tėra lašelis visatų vandenyne. Mokiniai susidomėjo įdomia ir šiuolaikine paskaita, įgijo daug naujų žinių apie Visatos sandarą, aktyviai bendravo su profesoriumi.

VGTU paskaitose dalyvavo 66 biologijos mokytojos Rasos Zubrickienės mokiniai iš IIb, IIIa, IIIc, IIId, IIIe ir IIIf klasių. Įdomi buvo mechanikos ir medžiagų inžinerijos katedros docentės Kristinos Bazienės paskaita apie įrenginius, padedančius paversti atliekas naudingomis. Mokiniai ne tik įdėmiai klausė, bet ir atsakinėjo į dėstytojos užduodamus klausimus. Labai aktuali šiandieninėje situacijoje – chemijos ir bioinžinerijos katedros docento Daliaus Ratauto paskaita „Kaip modeliuojamas epidemijos plitimas ir kodėl socialinė distancija tokia svarbi?”. Dėstytojas, remdamasis matematiniais skaičiavimais, pasaulinės COVID-19 statistikos duomenimis, pasakojo, kaip sudaromi ligų plitimo modeliai, kaip jais remiantis teikiamos prognozės, sudaromi reikalavimai ir rekomendacijos visuomenei.
Trečiokai taip pat klausėsi VGTU Automobilių katedros docento Saugirdo Pukalsko paskaitos „Hibridiniai automobiliai“. Paskaitoje gimnazistai susipažino su ekologiškų automobilių rūšimis, jų privalumais ir trūkumais. Docentas gimnazistams plačiau pristatė hibridinius automobilius, jų sandarą, mechanizmų veikimo principus, panagrinėjo konkrečių hibridinių automobilių modelių ypatumus. Lektorius akcentavo, kad hibridiniai automobiliai – tai mūsų ekologijos dalis.
Irena Ribinskienė, Artūras Puidokas, Rasa Zubrickienė.