Alytaus Jotvingių gimnazijoje 2020 m. spalio-gruodžio mėn. buvo vykdomas Alytaus miesto savivaldybės finansuojamas neformalaus vaikų švietimo projektas „Ateities inžinerija“. Šio projekto tikslas – skatinti mūsų gimnazijos mokinių tobulėjimą kūrybingumo ir iniciatyvumo šiuolaikinių inžinerijos technologijų, verslumo ir kitose STEAM srityse, atliekant integruotus kūrybinius projektinius darbus pasirinktose Ateities inžinerijos ugdymo tematikose.
Šį projektą vykdė trys gimnazijos mokytojai: Janina Kuchalskienė, Rolandas Bartkus ir Artūras Puidokas. Projekto veikloje pagal atskiras tematikas (mikrovaldiklių programavimas, biomedicinos inžinerija, šiuolaikinis automobilis) dalyvavo 15 mokinių. Buvo organizuojamos ugdymo veiklos: mokinių konsultavimas, kūrybinės dirbtuvės, praktinė veikla ir kiti renginiai. Mikrovaldiklis yra integrinė schema, kuri valdo elektroninius prietaisus. Tematikos „Mikrovaldiklių programavimas“ užsiėmimų metu mokiniai, vadovaujami J.Kuchalskienės, dirbo su arduino mikrovaldikliais ir įvairiais jų priedais, kuriuos įsigijome už projekto lėšas. Mokiniai jungė elektrines grandines, kūrė savo projektus (Mirksintis šviesos diodas, Šviesoforas, Spalvota šviesa, Potenciometras, Kalėdinė girlianda, Judesio daviklis, Girliandos valdymas garsu). Mokiniai kūrybinių dirbtuvių metu iš R. Bartkaus ir Biomedicinos inžinerijos tematikos konsultanto VGTU lektoriaus Donato Lukšio sužinojo daug apie biomedicinos inžineriją. Buvo aptartas ir pasirinktas bioninės rankos projektas. Prieš konstruodami biomedicininį įrenginį, mokiniai išsiaiškino prietaiso veikimo principą, pagrindinius komponentus, naudojamus įrenginiui konstruoti, ir jo naudojimo galimybes medicininėje diagnostikoje. Pasirinktas projektas apima 3D modeliavimą ir detalių spausdinimą, įrenginio konstravimą ir arduino mikrovaldiklių programavimą. Projekto programinis kodas ir mechanika tobulinama toliau. Penki III-IV klasių mokiniai, dalyvaujantys projekte „Ateities inžinerija“, vadovaujami mokytojo A.Puidoko, dirba su PiRacer DonkeyCar autonominis dirbtinio intelekto lenktyniniu robotu. Gimnazistai, išnagrinėję roboto konstrukciją, sėkmingai jį surinko. Šis robotas paremtas „DonkeyCar“ atviro kodo projektu, naudojasi „Google“ gilumine nervų tinklo struktūra Keras/TensorFlow ir kompiuterine matymo biblioteka „OpenCV“ tam, kad gebėtų savarankiškai važiuoti. „PiRacer DonkeyCar“ roboto viena iš pagrindinių savybių yra gebėjimas savarankiškai važiuoti. Šiuo metu mokiniai robotą programuoja, išbando jo galimybes. Projekto dalyviams buvo organizuotos VGTU lektorių vedamos kūrybinės dirbtuvės pagal visas tris tematikas. Vykstančių praktinių užsiėmimų metu mokiniai įgijo reikiamų žinių bei įgūdžių konstruoti atskirus projektus, programuoti, dirbti komandoje, tyrinėti bei atrastus sprendimus pritaikyti naujiems projektams.
Projekto vadovė Janina Kuchalskienė