STEM mokyklos ekspertės ženklą pelniusi Alytaus Jotvingių gimnazija dalijasi patirtimi: „Neužtenka tik perteikti žinias mokiniams“

Bendri dokumentai

Alytaus Jotvingių gimnazija dvejus metus dalyvavo STEAM ugdymo metodų ir veiklos populiarinimo projekte.

Per tą laikotarpį daugybė gimnazijos mokytojų dalyvavo įvairiuose mokymuose, šešėliavimo ir stebėjimo vizituose, sėmėsi patirties įvairiose Europos valstybėse ir galiausiai šiai Alytaus švietimo įstaigai buvo įteikta Europos mokyklų tinklo aukščiausia akreditacija STEM srityje – STEM mokyklos ekspertės ženklas. Dabar mokyklos bendruomenė aktyviai dalijasi savo patirtimi su kitomis Alytaus miesto ir šalies mokyklomis.

Ketvirtadienį Alytaus Jotvingių gimnazijoje įvyko pirmasis projekto „STEAM ugdymo populiarinimas ir įtraukimas, kuriant inovacijų kultūrą mokykloje“ gerosios patirties sklaidos turo renginys, kuriame dalyvavo Alytaus miesto progimnazijų mokytojai, vadovai. Renginyje gimnazijos mokytojai pristatė, ko jie išmoko, ką pritaikė švietimo veikloje, dalijosi gerąja patirtimi.

Alytaus Jotvingių gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui, į STEAM orientuoto ugdymo gimnazijoje koordinatorė Renata Romanovienė pasakojo, kaip pasiteisino šis projektas, kaip pavyko pasiekti geriausių rezultatų, kaip visa tai taikyti praktikoje ir galiausiai pelnyti Europos mokyklų tinklo aukščiausią akreditaciją STEM srityje – STEM mokyklos ekspertės ženklą.

Ši sklaida keliasi ir į kitus šalies miestus – Kėdainių Šviesiąją, Panevėžio Balčikonio gimnazijas. Taip pat Alytaus Jotvingių gimnazijos bendruomenės laukia kelionė į Estiją, Taliną, kur vyks susitikimas su tarptautinio projekto partneriais. Vyks šio projekto uždarymo renginys. Planuojama aplankyti ir Estijoje veikiančias parodas, susijusias su robotika, STEAM ugdymo inovacijomis, naujausiomis mokymo priemonėmis.

Per dvejus projekto „STEAM ugdymo populiarinimas ir įtraukimas, kuriant inovacijų kultūrą mokykloje“ metus gimnazijos bendruomenės lankėsi Skandinavijos šalyse, Estijoje, Portugalijoje, Ispanijoje, Italijoje, Kroatijoje ir kt.

„Šis projektas naudos atnešė ne tik mūsų mokytojams ir mokiniams, bet ir visam miestui ir už jo ribų. Tuo susidomėjo ir daugybė Alytaus miesto švietimo įstaigų.

Šiuolaikinis ugdymas remiasi ne tik gerais akademiniais pasiekimais, egzaminų rezultatais, bet iš tikrųjų mes siekiame ugdyti asmenybes, kurios galėtų save realizuoti įvairiose srityse. Mes turime taip organizuoti ugdymą, kad mokiniai gebėtų dirbti komandoje, prisiimtų atsakomybę, būtų kūrybiški, lyderiai. Tam neužtenka tik perteikti žinas, dar reikia perteikti ir aktualias pasaulines tendencijas, vertybes. Tai įmanoma tik per praktines veiklas, todėl mūsų gimnazija didelį dėmesį skiria STEAM ugdymui“, – kalbėjo Alytaus Jotvingių gimnazijos direktorius Donatas Vasiliauskas.

Renginyje lankėsi ir STEAM politikos kūrėjų atstovė, Tūkstantmečio mokyklų programos STEAM ekspertė Vaida Ambrasaitė.

„Džiaugiuosi tuo, ką daro Alytus. Būtent Tūkstantmečio mokyklų programoje skatiname tinklaveiką ir gerosios patirties sklaidą. Tą šiandien ir daro Alytaus Jotvingių gimnazija. Džiugu matyti, kad tai jau vyksta šiandien, o ypač dėl to, kad būtent STEAM srityje.

Nors projektas jau baigiasi, tikiu, kad tęstinumas bus, juolab kad yra daug gerosios patirties, kuri ypač aktuali formaliajame ir neformaliajame ugdyme. Manau, kad mokytojai taikys pasiteisinusias praktikas, susijusias su veiklų tvarumu“, – kalbėjo V. Ambrasaitė.

STEAM mokyklos kūrimo istorija Alytaus Jotvingių gimnazijoje prasidėjo dar 2015 metais. Tai buvo viena pirmųjų mokyklų, kuri pradėjo dirbti su įvairiais STEAM ugdymo metodais. Lemtingu proveržiu tapo dalyvavimas/ambasadoriavimas Europos mokyklų tinklo „Scientix“ STEM mokyklos ženklo (STEM SCHOOL LABEL) projekte nuo 2019 m. Šiemet Alytaus Jotvingių gimnazijai įteikta Europos mokyklų tinklo aukščiausia akreditacija STEM srityje – STEM mokyklos ekspertės ženklas!

Šis projektas ir platforma yra skirta skatinti, remti ir padėti mokykloms tobulinti STEM ugdymo veiklas, skatinti ryšius ir bendradarbiavimą su STEM (gamtos mokslų, technologijų, inžinerijos ir matematikos ir kitų dalykų) ugdymu suinteresuotomis šalimis už mokyklos ribų, kuriant STEM mokyklą. Kartu su ekspertais mokyklos įsivertina savo veiklą, akredituojasi trims lygiams, tobulina veiklą ir siekia Ekspertės mokyklos ženklo.

Alytaus Jotvingių gimnazijos bendruomenė išties planuoja ir toliau STEAM patirtį naudoti mokyme ir turi svajonę įsigyti humanoidų, kad kartu su mokiniais galėtų juos programuoti ir taip praktiškai įtvirtinti programavimo žinias.

Paklausta apie Lietuvos pažangą STEAM srityje lyginant su užsienio šalimis, V. Ambrasaitė patikino, kad Lietuva dar turi kur tobulėti.

„Svarbiausia yra motyvacija ir noras tai daryti. Alytus turi daug noro ir potencialo tobulėti“, – įsitikinusi V. Ambrasaitė.

 

Dzūkijos veido žurnalistė Laura Baliukonienė.

Originalus straipsnis – STEM mokyklos ekspertės ženklą pelniusi Alytaus Jotvingių gimnazija dalijasi patirtimi: „Neužtenka tik perteikti žinias mokiniams“ – Dzūkijos veidas (dzukijosveidas.lt)

Dzūkijos Tv video