Mokėmės atpažinti melagienas

Bendri dokumentai

Kovo 9 dieną vyko STEAM integruota pilietiškumo pagrindų ir lietuvių kalbos pamoka „Ar gebu atpažinti melagieną?“

Ia klasės mokiniai pirmiausiai ieškojo žodžių, kuriais dar būtų galima apibūdinti melagieną, po to susipažino su svarbiausiomis sąvokomis, kokie įvykiai dažniausiai tampa dezinformacijos taikiniu. Kad pamokoje nebūtų tik nagrinėjama teorija, pirmokams buvo pasiūlyta pažaisti simuliacinį žaidimą „Bad News“, kurį Lietuvos mokykloms pritaikė DROG ir nevyriausybinė organizacija „Debunk EU“ . Žaidimo tikslas – tapti netikrų naujienų kūrėju ir skleidėju, sukurti netikrą naujienų svetainę ir pritraukti kuo daugiau sekėjų. Tikslą pasiekti pavyko visiems mokiniams, na, o daugiausiai sekėjų turėjo Karolis – net per 12 tūkstančių!

Perpratę melagienų kūrimo dirbtuves, mokiniai diskutavo, kaip atskirti tikrą žinią nuo netikros, kaip patikrinti, ar informacija teisinga. Išsiaiškinę, ką reiškia kritiškai mąstyti, pritaikė įgytas žinias praktiškai, įvertino pateiktos informacijos patikimumą. Akyli gimnazistai pastebėjo ir nepatvirtintose Facebook paskyrose skelbiamas žinias, ir naudojimąsi žymių žmonių paskyromis, kai pakeičiama viena vardo ar pavardės raidė. Pamokos pabaigoje visi mokiniai iš dviejų siūlytų variantų pasirinko tik vieną: „Sakyti tiesą, draudžiama meluoti.“

Mokytojos Virginija Svinkūnienė ir Rima Bartkienė.