Darbo stebėsenos vizitas Graikijoje – naujos patirtys ir įžvalgos apie ugdymą

Darbo stebėsena Fenomenu grįstas ugdymas

Gegužės 12–17 dienomis Alytaus Jotvingių gimnazijos direktorius Donatas Vasiliauskas ir fizikos mokytojas Matas Šarkus dalyvavo darbo stebėsenos vizite Graikijoje, 1st Junior High School of Nafplio mokykloje. Vizitas vyko įgyvendinant „Erasmus+“ programos KA121 projektą „Fenomenu grįsto ugdymo diegimas gimnazijoje“.
Vizito metu dalyviai susipažino su Graikijos švietimo sistema, kurioje mokykla skirstoma į tris pagrindinius etapus: pradinį, pagrindinį ir vidurinį ugdymą. Nors Graikijos sistema gana centralizuota, daug dėmesio skiriama įtraukties principams bei mokinių asmeninių kompetencijų ugdymui. Vizito pradžioje Jotvingių gimnazijos atstovams buvo pristatyta mokyklos struktūra, ugdymo modelis.
Antrąją vizito dieną vyko pamokų stebėjimas, kuriuose akcentuotas tarpdisciplininis mokymas. Buvo stebima geografijos ir anglų kalbos integruota pamoka, kurioje mokiniai ne tik gilino dalykines žinias, bet ir dirbo komandose, analizavo tikro gyvenimo kontekstus. Po pamokų vyko diskusijos apie gerąsias patirtis, dalintasi įžvalgomis apie inovatyvių metodų taikymą skirtingose šalyse.
Trečiąją dieną projekto dalyviai lankėsi Spetses saloje, kur nagrinėjo pažintinių išvykų svarbą mokinių motyvacijai ir praktiniam mokymuisi. Tokių išvykų metu mokiniai turi galimybę gilinti žinias realioje aplinkoje ir ugdytis savarankiškumą bei tyrinėjimo įgūdžius – tai ypač dera su mūsų mokykloje diegiamu fenomenu grįsto ugdymo modeliu.
Ketvirtąją dieną stebėta pamoka apie informacinių technologijų taikymą atstumų matavime – integruoti matematinių žinių taikymo ir skaitmeninių įrankių naudojimo pavyzdžiai dar kartą įrodė, kokia svarbi dalykų integracija šiuolaikiniame ugdyme. Vizito metu taip pat lankytasi Epidaure – viena žymiausių archeologinių vietovių Graikijoje.
Vizito pabaigoje dalyviai susitiko su mokyklos komanda refleksijai – aptarta savaitės patirtis, pasidalinta idėjomis apie tolimesnį bendradarbiavimą, integruoto ugdymo galimybes bei mokytojų profesinį tobulėjimą.
Šis vizitas sustiprino tarptautinius ryšius, atvėrė naujas idėjas ugdymo tobulinimui ir patvirtino, kad fenomenu grįstas ugdymas yra veiksmingas būdas skatinti mokinių motyvaciją, kūrybiškumą ir kritinį mąstymą. Ši patirtis priminė, kad mokymasis gimsta iš dialogo, stebėjimo ir dalijimosi žiniomis.

Projektas finansuojamas ES lėšomis