2024 m. balandžio 29 d. – gegužės 3 d. Alytaus Jotvingių gimnazijos mokinių tarybos nariai dalyvavo Erasmus+ programos mokinių mobilume Švedijoje. Gimnazijos mokinius lydėjo mokyklos psichologė Agnė Stančikaitė ir fizikos bei technologijų mokytojas Matas Šarkus. Vizito metu gimnazistai gilinosi į Švedijos švietimo sistemą, mokinių savivaldos veiklą, kultūrinius ir demokratinius aspektus bei aktyviai bendradarbiavo su bendraamžiais ProCivitas privačioje gimnazijoje Stokholme.
Mokiniai turėjo galimybę dalyvauti pamokose, kūrybinėse dirbtuvėse, diskusijose, pažintinėse veiklose, susitikimuose su Švedijos mokinių tarybos atstovais ir socialinių tinklų komunikacijos specialistais. Apsilankymas Švedijos parlamente, Nobelio premijos muziejuje bei interaktyvus pažinimas Skanseno muziejuje padėjo geriau suprasti šios šalies kultūrą, vertybes ir visuomenės veikimą.
Mobilumo metu mokiniai įgyvendino projektą „Mano svajonių mokykla“, kuriame apjungė tai, ką patyrė Švedijoje, su savo idėjomis ir vertybėmis. Taip pat mokinių komandos gilinosi į Švedijos švietimo sistemą bei mokinių tarybos veiklą, rengė pristatymus ir lygino su situacija Lietuvoje.
Ko išmokome?
Mobilumo metu mokiniai gilino žinias apie:
Švedijos švietimo sistemą, lankydamiesi pamokose ir stebėdami ugdymo metodus;
Mokinių tarybos veiklą Švedijoje, kuri pasižymi aktyvia mokinių įtrauktimi į sprendimų priėmimą;
Demokratines vertybes ir politinę sistemą;
Skaitmeninę komunikaciją per susitikimą su socialinių tinklų koordinatoriumi;
Kultūrinius aspektus per apsilankymus muziejuose ir pažintines veiklas.
Be to, mokiniai dirbo grupelėse, kur kūrė projektus pagal temas:
1 komanda analizavo Švedijos švietimo sistemos ypatumus;
2 komanda tyrinėjo mokinių tarybos veiklą ir ją lygino su situacija Lietuvoje.
Patirtimi dalinomės su bendruomene
Grįžę į Lietuvą mokiniai surengė konferenciją „Mokiniai – mokiniams“, kurioje dalyvavo Jotvingių gimnazijos bendruomenės nariai: mokiniai, mokinių savivaldos atstovai ir mokytojai. Renginio metu mobilumo dalyviai pristatė pagrindines veiklas ir patirtis, pateikė savo įžvalgas apie Švedijos mokyklų sistemą, pasidalijo mintimis apie mokinių tarybos veiklos ypatumus bei įkvėpė bendraamžius aktyviau įsitraukti į gimnazijos gyvenimą prisidedant prie mokinių tarybos veiklos. Buvo pristatytas ir projektinis darbas „Mano svajonių mokykla“, atspindintis mokinių kūrybiškumą bei gebėjimą taikyti įgytas žinias praktikoje.
Ši tarptautinė patirtis – tai žingsnis link brandesnio, kritiškai mąstančio ir visuomeniškai aktyvaus mokinio.
Projektas finansuojamas ES lėšomis