ŠIUOLAIKINIŲ TECHNOLOGIJŲ PANAUDOJIMAS MOKANT MATEMATIKOS NUOTOLINIU BŪDU

Bendri dokumentai

2021 m. sausio 15 dieną Jotvingių gimnazijos matematikos mokytojos nuotoliniu būdu vedė kvalifikacijos tobulinimo gerosios patirties sklaidos renginį „Šiuolaikinių technologijų panaudojimas mokant matematikos nuotoliniu būdu“ (4 akad. val.). Jame dalyvavo daugiau nei 50 Alytaus miesto ir rajono gimnazijų bei progimnazijų matematikos mokytojų.
Matematikos mokytojos praktikės pasidalijo įžvalgomis bei praktiniais patarimais, kaip, pasitelkę IT įrankius ir šiuolaikines technologijas, dirba nuotoliniu būdu.

Dalė Surdokienė pasidalijo savo patirtimi naudojant skaitmeninio ugdymo turinį ruošiantis nuotolinėms pamokoms. Mokytoja kolegoms parodė savo pamokų pavyzdžius. Taip pat parodė, kaip ruošiasi kiekvienai pamokai. Kaip iškarpų įrankio pagalba, iš įvairių skaitmeninių vadovėlių bei uždavinynų susikelia visą teorinę medžiagą, pavyzdžius, bei užduočių sąlygas į wordo dokumentą. Tokiu būdu paruoštą pamokos medžiagą mokytoja įkelia į Teams sukurtą pamokos kanalą.

Pamokos metu paruoštame word programos dokumente mokytoja grafinės planšetės pagalba, išryškindama svarbiausius dalykus, aiškina naują medžiagą bei sprendžia pratimus. Mokiniai viską mato savo ekranuose kaip klasės lentoje ir turi galimybę klausti. Mokytoja kviečia po vieną mokinį kartu su ja spręsti uždavinius. Pakalbintas mokinys ne tik sprendžia savo sąsiuvinyje, bet ir garsiai aiškina sprendimą, o mokytoja rašo planšete, kad savo ekranuose matytų visi klasės mokiniai. Pasibaigus pamokai, mokytoja tą word dokumentą su visų uždavinių sprendimais išsaugoja ir įkelia Teams pamokos kanale. Tie mokiniai, kurie dėl tam tikrų priežasčių nedalyvavo pamokoje, turi galimybę atsidaryti įkeltą pamokos medžiagą su visais paaiškinimais ir išsinagrinėti bei individualiai konsultuotis su mokytoja.
Mokytoja Dalė Surdokienė kolegoms taip pat parodė kaip, naudojant grafinę planšetę, yra patogu taisyti mokinių atsiskaitomuosius darbus. Tam, kad būtų lengva juos taisyti, mokinių sprendimai turi būti tinkamai įkelti Teams pamokų bloknotuose. Kadangi seminaro metu atsirado mokytojų, kurie norėjo pamatyti, kaip reikia sukurti užduotį patogiam taisymui, mokytoja praktiškai parodė kaip kurti užduotį (Teamsuose „Darbai“), naudojant mokomojo bloknoto puslapius.
Vida Ulinskienė pademonstravo, kaip naudoja grafinę planšetę darbui Point 3D aplinkoje. Šioje aplinkoje yra galimybė, pasinaudojant grafine planšete, spręsti užduotį iš anksto neturint paruoštos pateikties. Nesudėtinga įkelti brėžinį, jį papildyti pagal uždavinio sąlygą, demonstruoti uždavinio sprendimą. Patogu atsakant į mokinių pateiktus klausimus.
Danutė Marcinkevičienė trumpai pristatė Moodle aplinką, kaip alternatyvą mokinių vertinimui ir pažangai stebėti. Kiekviena mokymosi aplinka turi savo pliusų ir minusų. Moodle aplinka paranki tuo, kad (kaip ir Teams) galima nustatyti užduoties atlikimo laiką ir trukmę, be to, atsitiktine tvarka galima parinkti mokiniams skirtingas užduotis iš suvesto klausimų „banko“. Dėl to sumažėja rizika nesąžiningam mokinių darbui. Pasitelkus grafinę planšetę itin paprastas darbų vertinimas – galima taisyti klaidas, parašyti mokiniams komentarus. Pasinaudojus įrankiu „Įverčiai“ galima stebėti mokinio asmeninę pažangą: kaip jis reguliariai atlieka namų darbus, ar daro pažangą, atlikdamas savarankiškus ir kontrolinius darbus. Be to, tai labai puiki priemonė analizuojant visos klasės rezultatus, nes vaizdžiai matome, kurią užduotį mokiniai atliko prasčiausiai ir kurią reikia plačiau aptarti. Visos mokymosi erdvės yra geros, jei jose mokytojas ir mokiniai gerai jaučiasi, jei mokytojas gali kontroliuoti mokinių darbą, o mokinys stebėti savo pasiekimus, klaidas ir tuo pačiu tobulėti.
Tam, kad darbas ir toliau išliktų malonus, įdomus ir nereikalautų pamokų pasiruošimui didelių laiko sąnaudų mokytoja Lina Račkienė priminė SMART Notebook programinės įrangos naudojimo galimybes. Pademonstravo kaip, sujungus grafinę planšetę su kompiuteriu, kuriame yra ši programa, SMART ekraną (interaktyvią lentą) išnaudoti darbui su mokiniais nuotoliniu būdu.
Roma Krapaitienė kalbėjo apie mokinių įsivertinimus bei trumpas apklausas nuotolinio ugdymo metu. Norint pamokoje gauti grįžtamąjį ryšį iš mokinio – kas pavyko, kas nepavyko, ko pamokoje mokiniai išmoko – mokytoja naudoja du internetinius įrankius: Padlet ir Kahoot.
Padlet platformoje mokytojui reikia susikurti paskyrą, pasidalinti savo sukurtos erdvės nuoroda su mokiniais ir mokiniai ten publikuoja savo atsakymus į duotą klausimą. Padlet erdvė tinka ir trumpoms apklausoms, ir skelbimams, minčių bei idėjų mainams, refleksijai, diskusijoms.
„Kahoot!“ – tai internetinis įrankis, skirtas apklausoms, viktorinoms ar diskusijoms organizuoti. Jis veikia visose interneto naršyklėse su įvairiais mobiliaisiais įrenginiais, išmaniaisiais telefonais. Pamokos pabaigoje parodomas prisijungimo kodas, kurį mokiniai įveda į savo įrenginį. Kai prisijungia visi mokiniai, parodomas klausimas, mokiniai pasirenka jiems teisingą atsakymą, o mokytojas labai greitai gauna grįžtamąją informaciją.
Tikimės, kad renginio dalyviams Jotvingių gimnazijos matematikos mokytojų patirties sklaida buvo naudinga ir jie surado, ką pritaikyti savo sunkiame nuotoliniame darbe.

Alytaus Jotvingių gimnazijos matematikos mokytoja Dalė Surdokienė