„Sakyti tiesą draudžiama meluoti.“ Kur dėsime kablelį?

Bendri dokumentai

Tokią integruotą informacinių technologijų ir lietuvių kalbos pamoką 1d klasei organizavo informacinių technologijų mokytoja ekspertė Janina Kuchalskienė, informacinių technologijų mokytojas metodininkas Rolandas Bartkus ir lietuvių kalbos mokytoja metodininkė Rima Bartkienė.

Išsiaiškinę, kas vadinama melagienomis, aptarę, kurias informacijos rūšis galima klastoti, mokiniai virtualioje mokymosi aplinkoje „Moodle“ atliko interaktyvias vaizdo užduotis, atpažino klastotes, mokėsi kritiškai vertinti pateikiamas naujienas, įvardino kriterijus, kurie padeda suprasti, kada informacija patikima, o kada ne. Pamoka buvo organizuota orientuojantis į STEM, kontekstualizuojant ugdymo turinį, t.y. užduotys susietos su realiu gyvenimu, pasiremta mokinių turima patirtimi. Mūsų gyvenamuoju laikotarpiu itin aktualu atpažinti melagienas, kadangi jų vis daugiau pasiekia žmones per socialines medijas, žiniasklaidą. Kad žmogus neapsigautų ir nenukentėtų, jis turi nuolatos ugdyti kritinį mąstymą.

Pamokos pabaigoje gimnazistų buvo paprašyta padėti trūkstamą skyrybos ženklą. Klausimų nekilo, nuspręsta vieningai, kad sakinys turi būti rašomas taip: „Sakyti tiesą, draudžiama meluoti.“ Taigi galima daryti išvadą, kad mokiniai pamokos temą suprato ir nepritaria netikrų naujienų platinimui.

J. Kuchalskienė, R. Bartkus, R. Bartkienė